El Pla d'aprovisionament
És la funció empresarial mitjançant
la qual l'empresa es proveeix de tot el material necessari per al seu
funcionament, amb el menor cost possible, just a temps
Objectius
Continguts
|
Objectius
de la funció d’aprovisionament de l’empresa.
Els
proveïdors: procés de recerca, avaluació i selecció.
Tècniques
de negociació i comunicació.
|
Criteris
d’avaluació / Estàndards d’aprenentatge avaluables
|
1.
Establir els objectius i les necessitats d’aprovisionament.
1.1.
Dissenya una planificació de les necessitats d’aprovisionament
de l’empresa.
2.
Dur a terme processos de selecció de proveïdors analitzant-ne
les condicions tècniques.
2.1.
Identifica els diferents tipus de documents utilitzats per
intercanviar informació amb proveïdors.
2.2.
Utilitza diferents fonts, en línia o no, per cercar proveïdors.
2.3.
Relaciona i compara les diferents ofertes de proveïdors
utilitzant diferents criteris de
selecció i explica els avantatges i inconvenients de cada una.
3.
Planificar la gestió de les relacions amb els proveïdors
aplicant tècniques de negociació i comunicació.
3.1.
Coneix tècniques de negociació i comunicació.
3.2.
Reconeix les diferents etapes en un procés de negociació de
condicions d’aprovisionament.
|
Gestió de l'aprovisionament
-
Gestió de comandes: selecció de compres, especificació de les necessitats de l'empresa, la recerca de proveïdors, la realització de la compra i la recepció de la mercaderia
-
Gestió de estocs: determinar els nivells d'estocs adequats per al funcionament de l'empresa. S'hi desenvolupa la determinació del moment i la quantitat de cada comanda i la valoració de les existències guardades als magatzems.
Procés de compra
Situacions en la compra :
-
Primera compra: adquisició per primera vegada d'un bé o servei. Manca d'experiència: valorar el procés amb detall
-
Recompra: Adquisicions periòdiques de productes o serveis habituals . Es pot produir una revisió de l procés de compra .
Planificació de les compres
-
Anàlisi de les necessitats
-
Especificació dels productes (fitxa del producte)
-
Característiques tècniques
-
Quantitat necessària
-
Termini màxim de recepció
-
Estàndard de qualitat
-
Preu orientatiu
-
Recerca i selecció de proveïdors
-
sol·licitar ofertes
-
Avaluar les diferents alternatives
-
Atributs del producte: Especificacions tècniques, estàndards de qualitat, nivell de servei de postvenda i preu
-
Condicions de compravenda: termini de lliurament, forma i cost del transport, forma de lliurament i possibilitats de flexibilitzar les comandes.
-
Atributs del proveïdor: prestigi, experiència i fiabilitat. S'elaborarà un quadre comparatiu i s'escull l'oferta amb més avantatges.
Negociació comercial
Una vegada valorats i se n'hagi
seleccionat un o dos de proveïdors a l'espera de l'oferta
definitiva. En el cas de la compravenda, els distribuïdors marcaran
el nostre marge comercial.
Càlcul del marge comercial.
Document: Comanda.
Es pot realitzar un contracte de
compravenda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada