dilluns, 5 de desembre del 2016

Tema 4. El pla d'aprovisionament

El Pla d'aprovisionament
És la funció empresarial mitjançant la qual l'empresa es proveeix de tot el material necessari per al seu funcionament, amb el menor cost possible, just a temps
Objectius

Continguts
Objectius de la funció d’aprovisionament de l’empresa.
Els proveïdors: procés de recerca, avaluació i selecció.
Tècniques de negociació i comunicació.
Criteris d’avaluació / Estàndards d’aprenentatge avaluables
1. Establir els objectius i les necessitats d’aprovisionament.
1.1. Dissenya una planificació de les necessitats d’aprovisionament de l’empresa.
2. Dur a terme processos de selecció de proveïdors analitzant-ne les condicions tècniques.
2.1. Identifica els diferents tipus de documents utilitzats per intercanviar informació amb proveïdors.
2.2. Utilitza diferents fonts, en línia o no, per cercar proveïdors.
2.3. Relaciona i compara les diferents ofertes de proveïdors utilitzant diferents criteris de selecció i explica els avantatges i inconvenients de cada una.
3. Planificar la gestió de les relacions amb els proveïdors aplicant tècniques de negociació i comunicació.
3.1. Coneix tècniques de negociació i comunicació.
3.2. Reconeix les diferents etapes en un procés de negociació de condicions d’aprovisionament.

Gestió de l'aprovisionament

  1. Gestió de comandes: selecció de compres, especificació de les necessitats de l'empresa, la recerca de proveïdors, la realització de la compra i la recepció de la mercaderia
  2. Gestió de estocs: determinar els nivells d'estocs adequats per al funcionament de l'empresa. S'hi desenvolupa la determinació del moment i la quantitat de cada comanda i la valoració de les existències guardades als magatzems.

Procés de compra

Situacions en la compra :
  1. Primera compra: adquisició per primera vegada d'un bé o servei. Manca d'experiència: valorar el procés amb detall
  2. Recompra: Adquisicions periòdiques de productes o serveis habituals . Es pot produir una revisió de l procés de compra .

Planificació de les compres

  1. Anàlisi de les necessitats
  2. Especificació dels productes (fitxa del producte)
  • Característiques tècniques
  • Quantitat necessària
  • Termini màxim de recepció
  • Estàndard de qualitat
  • Preu orientatiu
  1. Recerca i selecció de proveïdors
  • sol·licitar ofertes
  • Avaluar les diferents alternatives
  • Atributs del producte: Especificacions tècniques, estàndards de qualitat, nivell de servei de postvenda i preu
  • Condicions de compravenda: termini de lliurament, forma i cost del transport, forma de lliurament i possibilitats de flexibilitzar les comandes.
  • Atributs del proveïdor: prestigi, experiència i fiabilitat. S'elaborarà un quadre comparatiu i s'escull l'oferta amb més avantatges.

Negociació comercial


    Una vegada valorats i se n'hagi seleccionat un o dos de proveïdors a l'espera de l'oferta definitiva. En el cas de la compravenda, els distribuïdors marcaran el nostre marge comercial.
    Càlcul del marge comercial.
    Document: Comanda.
    Es pot realitzar un contracte de compravenda.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada